Adam Zaretsky: DIY biolistika

Radionica DIY biolistika pod vodstvom američkog umjetnika u području BioArta Adama Zaretskog održava se u četvrtak i petak, 9. i 10. svibnja 2024. u Radioni.

Foto: Pixelache (c)

Radionica pokriva teme ekstrakcije DNK, reprodukcijskih politika, umjetnih maternica, su-odnosa strojeva i ljudskog roda, transgene infekcije (transfekcija), metode transgeneze, humane klice, nano čestice i sl.

Dan prvi
– Izolacija hibridne DNA
– Oblaganje metala nano česticama titana DNA i DIY spermadinom
– Krećemo u izradu puhaljke

Rasprava
– Reprodukcije politike, umjetne maternice i su-odnosa strojeva i ljudskog roda.
– O povijesti i simbolici biolističkog razvoja i etici ljudske genetske modifikacije, uređivanju ljudskih gena i inženjeringu ljudske zametne linije.
– Praktičan bioumjetnički laboratorij u biolistici s NanoSafetyjem.

Drugi dan
DIY Blowgun Biolistics
– DIY Blowgun komplet za sklapanje te metode rada Biolistics Group Naked DNA Transfection (praktični bioumjetnički laboratorij u biolistici). Testiranje će se provoditi na biljkama, tlu, sjemenu, dobrovoljcima i/ili njihovim spolnim žlijezdama.

Foto: Adam Zaretsky (cc)

Teme za razgovor: transfekcija, metode transgeneze, umjetnost ljudskog zametka, thGAP, BEAK, NADLinc, psyFert, TTT.labs i BioArt općenito.

Prijaviti se možete do 9. svibnja 2024. točno u podne na sljedećoj poveznici: https://forms.gle/sDEN5inbwDPFzfKDA
Radionica je besplatna i nije potrebno predznanje.

BioArt je umjetnička praksa u kojoj umjetnici rade s biologijom, živim tkivima, bakterijama, živim organizmima i životnim procesima. Korištenjem znanstvenih procesa i praksi kao što su biologija i biološka znanost, mikroskopija i biotehnologija (uključujući tehnologije kao što su genetski inženjering, kultura tkiva i kloniranje) umjetnička djela se proizvode u laboratorijima, galerijama ili umjetničkim studijima. Opseg BioArt-a u rasponu je koji neki umjetnici smatraju strogo ograničenim na “žive oblike”, dok drugi umjetnici uključuju umjetnost koja koristi slike suvremene medicine i bioloških istraživanja, ili zahtijeva da se bavi kontroverzom ili slijepom točkom koju predstavlja sam karakter znanosti o životu.

BioArt nastaje krajem 20. i početkom 21. stoljeća. Premda umjetnici rade sa živom materijom, postoji određena rasprava o fazama u kojima se materija može smatrati živom. Stvaranje živih bića i prakticiranje u znanostima o životu dovodi do etičkih, društvenih i estetskih istraživanja. Svojim esejem “Biotehnologija i umjetnost” iz 1981. Peter Weibel uveo je pojam BioArt te definirao umjetnički pokret koji koristi biološke sustave kao sredstvo umjetničkog izražavanja.

Stvaranje živih bića i proučavanje bioloških znanosti sa sobom nose etička, društvena i estetska pitanja. Unutar BioArta vodi se rasprava o tome treba li bilo koji oblik umjetničkog angažmana s bioznanostima i njihovim društvenim posljedicama (npr. u obliku slika iz medicine) promatrati kao dio umjetničkog pokreta ili samo onakva umjetnička djela koja stvorene u laboratoriju klasificiraju se kao organska umjetnost.

Napomena voditelja:
Repro.Gonada Bioart_Politika
(((((*)))))
BEAK (Bioart Ethical Advisory Commision) odobrio je Lineago sekti Heredilita da izvede i producira ovaj javni mokri laboratorij. Journal for Interstellar Health podržava zajedničke laboratorije psyFert/NADLinc DIYBioArt na kojem imate priliku sudjelovati. Predprovjera je dostupna zainteresiranim stranama. Slobodno kontaktirajte: nadlincLLC@protonmail.com

Foto: Marist Circle (c)

O voditelju:
Adam Zaretsky (dr. sc.) američki je umjetnik primarno u području BioArta, no do sada kroz karijeru podučava i stvara i video, performans, kolažiranje videozapisa, hibridne umjetnosti, odnos umjetnosti i tehnologije, web interaktivnost, digitalni zvuk, digitalnu sliku i suvremenu teoriju.

Diplomu magistra likovnih umjetnosti stekao je 1999. na School of the Art Institute of Chicago, gdje je zajedno studirao i istraživao s “transgenim” umjetnikom Eduardom Kacom. Od tada je radio s pionirima BioArta kao što su Joe Davis, Oron Catts i Ionat Zurr. Zaretsky će također predavati na studiju umjetnosti i biologije u jesen 2001. kao gostujući umjetnik na Državnom sveučilištu San Francisco.

Nakon što je diplomirao na Umjetničkom institutu u Chicagu, Zaretsky je saznao za neplaćeno istraživačko mjesto na M.I.T. od umjetnika Joea Davisa. Iako neplaćen, Zaretsky je tada smatrao da je to zanimljiva mogućnost za njegovanje istraživanja koje je započeo u Chicagu. Zaretsky se našao u sofisticiranom laboratoriju punom znanstvenika, ali i umjetnika kao što su Oron Catts i Ionat Zurr, koji se bave estetikom tkiva. Počeo je eksperimentirati s glazbom, vibracijama i bakterijom E. coli. U jednom sada već ozloglašenom eksperimentu pustio je lounge glazbu stanicama kako bi vidio mogu li vibracije ili zvukovi utjecati na proizvodnju antibiotika.

Kao nekadašnji istraživač na Odjelu za biologiju MIT-a, Zaretsky u posljednjih petnaestak godina predaje eksperimentalni bio-umjetnički seminar pod nazivom «VivoArts» na sljedećim institucijama: San Francisco State University (SFSU), SymbioticA (UWA), Rensselaer Polytechnic Institute (RPI), Arts and Genomic Centre (TAGC) pri Sveučilištu u Leidenu i Waag Society. Njegova je umjetnička praksa usredotočena je na čitav niz pravnih, etičkih, društvenih i spolnih implikacija biotehnoloških materijala i metoda, s naglaskom na transgenetskim ljudima te odnosu između tehnologije, strojeva i ljudi. Zaretsky diljem svijeta stvara živopisne priručne laboratorije za produkciju Bioart radova. Osim vlastitih bio-umjetničkih instalacija na kojima radi, Zaretsky je stvorio velik broj digitalnih umjetničkih djela, kolaža i fotografija. Posljednjih nekoliko godina djeluje i živi na Krfu (Grčka) te povremeno u Sjedinjenim Američkim Državama.

Podržali:
Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske
Grad Zagreb
Zaklada Kultura nova